søndag 27. november 2011

Late oppdate!

Bloggingen har surret helt bort i kålen i det siste så her kommer en oppdate på de 3 siste fredagene som har vært!

11.november:
Dagen startet med at jeg fikk i oppdrag å finne et passende bilde til Studio dans, de skulle nemmelig ha en ny plakat (70*100 cm). Da var det bare å sette i gang letingen, fikk beskjed om å finne et bilde på colourbox.com. Etter en stund fant jeg et bilde som kunne passe og det ble godkjent av de andre. 

Hva er viktig når man velger ut et bilde?:
  • Et passende bilde til innholdet i plakaten/brosyren/magasinet
  • Et bilde som fangeren leserne/får oppmerksomhet
  • Et bilde med freshe farger (i dette tilfellet)
























Her er et lite utsnitt av bilde jeg fant

Etter at jeg var ferdig med å finne bildet fikk jeg i oppdrag å lese korrektur til julemagasinet til Nannestad Torg.

Hva betyr å lese korrektur ? :
Korrektur betyr det å kontrollese en tekst underveis i en prosess satsklar til trykklar. Det er veldig viktig å lese korrektur før noe blir sendt til trykk for å unngå evt mulige feil i teksten.

Noen ganger når man sitter å arbeider med en tekst på dataen kan man bli "ordblind" og evt hoppe over mulig feil. Derfor fikk jeg i oppdrag å se over en gang jeg også i tilfelle noe har blitt forbigått.

Mot slutten av dagen fikk jeg enda et oppdrag som gikk ut på å finne en font som var passende på et skilt. Jeg åpnet illustrator og satt i gang letingen etter en passende font , fikk noen tips på hvilke fonter som passet seg best og endte opp med fonten "Eurostile".





Den ser sånn ut.

På skiltet skulle det stå O..... og jeg begynte å skrive og forme litt på den første bokstaven "O" sånn at det så litt mere spennende ut, lagde også et forslag til pynt som kunne være "flettet" inn mellom bokstavene. Jeg begynte med mine forslag mens sjefen ferdigstilte resten. (Legger ut bilde senere)

18.november:


Dagen startet med at vi skulle ta bilde til en annonse for Fargerike Sletvold. Tok bilde av noen gardiner som skulle være med i annonsen.

Etter det hadde vi et lite vurderingsmøte av produkter.
Produket ble lagt fram og skulle bli vurdert.

  • hva fungerer/fungerer ikke?
  • hva kan endres?
  • sette inn/ta bort elementer?
Denne dagen lærte jeg meg også forskjellen på C4 og B4 konvolutten.
C4: 324*229, B4: 353*250

Mot slutten av dagen tok vi turen til en kunde for å levere noen plakater.


25.november:
Stort sett hele denne dagen gikk til å levere ferdigtrykte plakater/bannere til Skedsmo Senteret og noen andre kunder. 


Frk.Fredriksen

1 kommentar:

  1. Flott at du beskriver hva du har gjort og at du har med detaljer underveis om fonter og ting man må huske på. Ønsker gjerne å se fler bilder underveis (ta gjerne screenshots) og det tregner ikke nødvendigvis å være ferdige design. Her lærer du sikkert en hel masse med problemløsning og ikke vær redd for å vise problemer du har støtt på og hvordan du har løst dem (eller om det er noe du må finne ut av senere). Spennende å følge bloggen din! :)

    SvarSlett