fredag 9. desember 2011

Fredag 02.12.2011 (Januarsalg på forskudd!)

Julen nærmer seg med mange flotte gaver og gode tilbud, men etter jul finnes det også en tid. Nemlig TID FOR SALG! Denne tiden fikk jeg lov til å designe, "Januarsalget er i gang!". Kanskje ikke riktig enda? men det er ikke så lenge til heller. Tiden går jo så fortm ig det gjør det i mediebarnsjen også. Så det gjelder å være i forkant!

Oppgaven:
Lage en annonse for Skedsmo Senteret som skal stå i Romerikets Blad.
- Størrelse 246x65 mm
Selve annonsen ble utformet i InDesign hvor jeg startet med å sette opp et nytt dokument i riktig størrelse.
Deretter gikk jeg inn i delemappa for å finne logoen til Skedsmosenteret, plasserte logoen der jeg ville ha den. Så fant jeg en passende bakgrunn vi hadde liggende, hentet opp denne og satte den inn.
Når elementene var plassert fant jeg en passende font som skulle brukes på teksten. Valget landet på "Freebooter". Valgte blå som skriftfarge fordi jeg synes dette passer til Januar og vinterstid. 







Her er resultatet av oppgaven!

Frk.Fredriksen

1 kommentar:

  1. Hei Linn-Christin. Bra! Du har jobbet med en fin oppgave her :) Du har også forklart fint hvordan du har gått frem i arbeidet. Savner kanskje noen flere tekniske termer og at du reflekterer mer over arbeidet ditt. Valg: hvorfor har du valgt blått og ikke en annen farge (fordi du hadde bakgrunnen liggende?) og hva er det med fontene som representerer "salg", og så videre. Litt mer utfyllende på disse områdene, så får du kontroll på helheten!

    SvarSlett